ENCS

27.9. 2019 / 19:30

Interakce těchto bytostí jsou neustále zkoumány virtuálním okem. Není jasné, zda je toto oko autoritativní anebo pasivní, kontrolující anebo pečující. Tento čtvrtý digitální performer má sílu přesvědčit publikum, co je na jevišti to nejdůležitější.

Jonas & Lander vycházejí z bohatých kulturních a přírodních inspirací a vytvářejí tak labyrint tance. Světlo, zvuky či scénografie jsou autonomními prvky, které ovlivňují chování a reakce performerů, stejně jako déšť, noc či jaro ovlivňují životy zvířat.

TRAILER

»»» VSTUPENKY «««

Autoři: Jonas&Lander
Účinkují: Jonas Lopes, Lander Patrick, Lewis Seivwright
Kostýmy: Carlota Lagido, na základě konceptu Jonas&Lander
Light Design: Carlos Ramos
Zvukový design: Lander Patrick
Digitalní animace: Web4Humans
Produkce: Patrícia Soares
Coproduction: Teatro Maria Matos e Centro Cultural Vila Flor
Umělecké rezidence: O Espaço do Tempo, Alkantara (PT), Centro Cultural Vila Flor (PT), Centro de Experimentação Artística no Vale da Amoreira/Câmara Municipal da Moita, Artemrede/Projeto Odisseia (PT), DeVIR/CAPa (PT), Câmara Municipal de Lisboa/Polo Cultural | Gaivotas Boavista, PACT Zollverein (AL), Sín Culture Centre Budapeste (HU), Graner/Mercat de les Flors (ES), Nave (CL). Support for internacionalization: Fundação Calouste Gulbenkian (PT).

http://jonas-lander.wix.com/jonas-lander

Photo: Fabian Andres Cambero

JONAS&LANDER spolupracují od roku 2011. Do povědomí široké veřejnosti se dostali projektem Cascas d’Ovo, se kterým hostovali na mnoha domácích i zahraničních scénách. V letech 2014 a 2017 se dostali na prestižní seznam „Aerowaves Priority Company“. V roce 2019 uvedli projekt „Lento e Largo“ v koprodukci s divadly Rede 5 Sentidos, Theater Freiburg (Německo) a Teatro do Bairro Alto (Portugalsko), a projekt “Coin Operated”, který byl pozvaný na BoCA – Biennial of Contemporary Arts.

Lander Patrick (Brazílie, 1989)

Lander Patrick se hned po narození přestěhoval z Brazílie do Portugalska, kde trpí těžkým astmatem. Aby nemoc zažehnal, hrál volejbal, ale nakonec se dostal k tanci. Spolupracoval s umělci jako Luís Guerra, Tomaz Simatovic, Marlene Monteiro Freitas, Alejandro Ahmed, Margarida Bettencourt, Jonas Lopes a mnoho dalších. Po získání dvou choreografických ocenění – první ceny na Koreografskih Minijatura Festival (Srbsko) za představení Noodles Never Break When Boiled a druhé ceny na No Ballet International Choreography Competition (Německo) za představení Cascas d’OvO – našel motivaci pracovat v oblasti tance spíše než v call centru. Cascas d’OvO bylo vybráno do Aerowaves Priority Company 2014 a jeho práce byly uvedeny v Portugalsku, Itálii, Švédsku, USA, Německu, Brazílii, Francii, Anglicku, Španělsku, Srbsku, Polsku, Švýcarsku atd. Žije v Lisabonu v karavanu se svojí láskou a věří, že vegetariánství přispěje k delší existenci planety.

Jonas Lopes (Lisabon, 1986)

Jonase pojmenovala jeho máma, která v pracovním zápřahu slíbila dát svému dítěti biblické jméno. Později navštěvoval Chapitô school, kde tři roky studoval u učitelů jako Sofia Neuparth, Amélia Bentes či António Pires; účastnil se umělecké rezidence v Itálii, ukončil stáž v divadle São Luiz, a u oběda kontemploval hledíc na řeku Tajo. Po ukončení studia emigroval do Londýna, kde sdílel byt s osobou, která vyrostla na lodi a s druhou osobou, která se narodila v Pyrenejích, zpívala na ulicích tradiční písně fado a navštěvovala hodiny v Pineapple Dance Studio. Vzpomínky na portugalský olivový olej přivedly Jonase zpátky do Lisabonu, kde nahrál album Rosy Negry „Fado Mutante“. Album vyšlo v roce 2011 a v roce 2012 získalo cenu Carlos Paredes. Na škole Escola Superior de Dança začal vytvářet vlastní díla a spolupracovat s Landerem. Možnost cestovat, učit se a tvořit divadlo vnímá jako opravdové privilegium. Je mu ctí spolupracovat s umělci jako Margarida Bettencourt, Tiago Guedes, Sofia de Portugal, Jérôme Bel, Maria João e Mário Laginha a další.