Termíny

4.9. 2017 / 14:30 - 22:00

Informace

14:30 – 16:00 / Kapy kap z kapradí / Hala 31 a dvoreček

Hudebně-pohybová dílna pro děti od 5 ti let s Kateřinou Zochovou a Romanou Packovou. Prozkoumáme propojení zvuku s cvičením, pohybem a imaginací. Společně složíme a nahrajeme písničku. K dispozici budou hudební nástroje – harfa, kantele, steeldrum, zvonkohry, bubínky a další.

Kateřina Zochová vytudovala Akademii výtvarných umění v Praze. V audiovizuální tvorbě se věnuje propojení obrazu a zvuku – zejména pomocí motivů z mytologie, pohádek a lidové slovesnosti. Věnuje se výrobě hudebních nástrojů kantele a terapeutické masáži zvukem na rezonančním lehátku, je lektorkou jógy. Hraje na harfu a zpívá.

15.30 – 16.30 / Altík open class pro děti 4-6 let / Hala 31

15:00 / Juanitas Bananas: Chuťovky / Obývák

Kolik cuket je potřeba k vzlétnutí lilku? Jaká píseň roztančí mrkev? A co nesmí chybět na ananasovém večírku? Chuťovky vám odhalí netušené možnosti toho, co se může kdykoliv odehrát i na vašem jídelním stole. Autorské loutkové představení přístupné diváctvu napříč věkovým i jazykovým spektrem. V roce 2017 je představení součástí projektu Nová krev.

16.45 – 17:30 / Altík open class pro děti  6-10 let / Hala 31

17.30 – 18.00 / vernisáž fotek Altíku / Obývák

18. 30 / Prezentace studentských rezidencí a videofragmentů Ramona Hofmana

* Ramon Dallas Hofman: Running To

Fragmenty jsou surrealistickou vrstvou, jednou z více derivací trans-mediálního projektu a novely 313 Pages. Jedním z jejich obsahů je tvorba příběhu a participování v něm, postupné mazání hranice mezi imaginací a realitou a experimentování s nimi jako celkem. Hledání další dimenze pro vyjádření a sebereflexi vlastní tvorby a její význam v širším kontextu.

Video je jedním z několika produktů letní rezidence ve Spread Art Detroit, zaměřené na vizuální formy tvorby. Projekt je inspirován městem Detroit, spojením s lidmi a proměnou identity, s městem samotným na horizontu a pozadí událostí. Jeho obsahový základ zůstává, ale forma doslova protéká mezi prsty.

*Anna Benháková: Horizont

Na konci rubín po vzduchu zalapá
Noří se do hlubin, nachová nálada

Zářivý v temnotě prostorem propadá
Z inkoustu do tuže karmínu záplava

Rozuteče se rtuť
Střapaté střípky na vlnách dun
Rozuteče se rtuť
Střapaté střípky na vlnách dun

Téma, které se snažím zhmotnit skrz taneční choreografii, mě napadlo na popud školního zadání od Mirky Eliášové „Upside down“. Během rezidence jsme hledali a tvořili vhodný pohybový materiál s Janou Marouškovou, tanečnicí a Andrejem Lygou, studentem pantomimy. Všichni tři jsme studenti HAMU. Vizuální inspirací nám bylo Slunce, západ Slunce – pohled ze Země a pohled z Vesmíru – zářivá žhavá koule uprostřed temnoty.
Během přemýšlení o tématu se mi vkradla na mysl báseň, kterou jsem přiložila výše. Stala se zároveň dramaturgickou linkou.
Snažím se, aby výsledkem naší práce byla silně vizuální choreografie bližší výtvarnému umění než divadlu, která přesto dokáže zapůsobit atmosférou a předat myšlenku podobně jako obraz či báseň.

*Eva Urban: Creature

Choreografie a interpretace: Eva Urbanová
Coaching: Márta Ládjánszki

Jak můžeme pracovat s emocemi na jevišti? To je otázka, kterou si určitě položil nejeden tvůrce tanečního představení. Výsledek zničení se a znovu vytvoření (i sebe sama) skrz e-motions, se kterými jsem v průběhu rezidence pracovala.

*Monika Částková a Helena Ratajová: Pokoj č. F44.81

Spolu ne jen vedle sebe a hlavně ne bez sebe v jednom světě.

Tvůrčí tým: Helena Ratajová, Monika Částková
Hudba: hudební mix