ENCS

14.11. 2019 / 17:30

Pohybující se tělo jako společenský „statement“ je hlavním tématem celého festivalu RespondART. Může se osobní sdělení převedené do jevištní formy stát zároveň politickým či společenským manifestem? Dokážeme za abstraktními pohyby číst konkrétní inspirace? Přináší kapitalistická a postkomunistická zkušenost rozdíly v přístupu umělců k jejich tématům?

Své pohledy na danou problematiku představí německá tanečnice a choreografka Anna Till a česká taneční teoretička Daniela Machová. Jejich příspěvky definují prostor, v jakém se rozproudí následná diskuze.

Anna Till je tanečnice a choreografka působící v Drážďanech. Studovala obor Tanec, kontext, choreografie na univerzitě v Berlíně a kulturní teorie v Lüneburgu. Své vlastní choreografie představila v Berlíně, Düsseldorfu, Lipsku, Drážďanech, Košicích, v Praze, Florencii, Izraeli, Chile, Maroku, Mosambiku a dalších. Kromě choreografie se věnuje rozvoji vzdělávacích formátu. Je aktivní členkou sítí TanzNetzDresden a Villa Wigman für Tanz e.V., v rámci kterých se snaží podporovat nezávislé umělce na volné noze v Drážďanech.

MgA. Mgr. Daniela Machová, Ph.D. vystudovala sociologii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a taneční vědu na Akademii múzických umění. Je redaktorkou a ředitelkou Tanečních aktualit a členkou Etnochoreologické studijní skupiny při ICTM. Zajímá se o současný tanec, pohybové umění, společenský tanec.  Ve své badatelské práci zkoumá různé aspekty spojené s tancem optikou sociologie (př. Studium tanečního publika, profese tanečníka na volné noze vs. na angažmá, profese tanečního mistra, český fenomén „tanečních“, výzkum tanečních studií apod.).