ENCS

28.5. 2018 / 19:30

Eva Urbanová: Una dua

Vnitřní svět Evy Urbanové, Evy Urban… Evy? Una, dua… tres?

Una dua hledá hranice mezi dvěma póly jedné osobnosti: jedné dominantní a druhé submisivnější. Hranice dvou polarit jedné individuality a jejich analogie. Kde jsou? A existují vůbec? Ví o sobě? Může existovat jedna bez druhé?

Taneční sólo projekt studentky HAMU, zabývající se rozpory lidské povahy a jejich vzájemnými vztahy.

Tanečník versus choreograf. Tanečník sám proti sobě.

Já versus já.

Choreografie, námět, tančí: Eva Urbanová
Kostým: Debora Štysová, Eliška Šebestová
Dramaturgie: Jana Stárková
Produkce: Honza Honeiser
Konzultace: Lucie Charouzová, Cai Rang Ren Qing, Alfonso Rodrigues

Eva Urbanová

Od svojich siedmych rokov sa venovala vrcholovo modernej gymnastike a počas tohto pôsobenia v klubu Slávia STU sa v roku 2007 stala majsterkou Slovenka v kategórii B – kadetky a taktiež pôsobila v reprezentácii Slovenska v spoločných skladbách. Počas štúdia na gymnáziu sa začala venovať tanečným technikám ako sú súčasný tanec, jazz, klasický tanec a street dance a profesne sa rozvíjala v akrobacii v skupine Axel Artist.V roku 2014 nastúpila na bakalárske štúdium na Akadémii Múzických Umení v Prahe v programe choreografia tanca. Počas tohto štúdia tancovala napríklad v projekte japonského choreografa Yukia Suzukiho alebo slovenskej choreografky Petry Fornayovej. Ako Erasmus študent strávila rok na Univerzite Trinity Laban v Londýne. Momentálne študuje prvý ročník magisterského programu v obore choreografia taktiež na HAMU. Choreograficky spolupracovala s Taneční konzervatoří hl. mesta Prahy a súborom Bohemia Balet.

Eduard Adam Orszulik: Je on?

Délka: 10 min
Choreografie/ interpretace: Eduard Adam Orszulik
Hudba: The Knife

Osamělá, přežívající bytost, která ztratila i sebe sama…

Eduard Adam Orszulik

Věnuje se tanci už od útlého dětství. Navštěvoval ZUŠ v Bohumíně a amatérský taneční soubor. Poté nastoupil na Janáčkovu konzervatoř v Ostravě, kde úspěšně absolvoval. V období studia na konzervatoři vytvořil na desítku autorských choreografií. S některými uspěl a vyhrál na mnoha tuzemských i zahraničních choreografických soutěžích. S jeho choreografickou tvorbou se také zúčastnil několika významných tanečních festivalů. V průběhu studia hostoval v Národním divadle Moravskoslezském, a to především v klasických baletních titulech. Jeho aktivní tvorba a snaživost byla oceněna Certifikátem nejúspěšnějšího žáka středních škol.  Prošel také různými workshopy a semináři jako jsou např. International Ballet Masterclasses in Prague, nebo také Professional Classes na londýnské škole LCDS. Od roku 2015 je studentem choreografie na pražské HAMU, kde se snaží vybudovat vlastní choreografickou linku a prosadit se do širšího tanečního povědomí. Zimní semestr roku 2017 strávil v Curychu, kde měl možnost zdokonalit svou taneční techniku studiem na ZHdK a zároveň rozšířit své obzory coby tvůrce díky představením na místních festivalech a kulturních akcích.

Johana Pocková: VRAŽDA! Malá komiksová historie + PROČ NE TEĎ?

Horor. Ironie. Komiks. Za pitoreskní rovinou je však rovina vážnější, obětí vraždy je vlastně vztah muže a ženy. Rozchod bývá v tomto smyslu pro jednu stranu tragédií, pro druhou však může být jen malou epizodou.
Představení získalo ocenění na choreografické soutěži New Europe – Jarmila Jerabkova Award 2017
Koncept, choreografie, tanec: Johana Pocková
Hudba: Aleš Březina
Délka představení: 17 min.

Johana Pocková studovala konzervatoř Duncan Centre, absolvovala půlroční stáž na Peridance Capezio Centre v New Yorku a dva roky na taneční akademii SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Momentálně se věnuje projektu Miřenky Čechové / Tantehorse a především vlastní choreografické a divadelní tvorbě.

Choreografie Johany Pockové Proč ne teď? a Vražda byly soutěžní a choreografie VRAŽDA získala cenu Jarmily Jeřábkové v rámci festivalu Nová Evropa.

Eva Rezová: Community

Eva Rezová se tanci věnuje již od svých čtyř let. Začala tančit V ZUŠ v Brně pod vedením Dagmar Nejedlé. Krátce také navštěvovala oddíl moderní gymnastiky. V patnácti letech se jí splnilo přání – byla úspěšně přijata na taneční konzervatoř Duncan Centre, kde se ve 3. ročníku poprvé setkala s choreografem Jiřím Bartovancem. Díky tomuto setkání mohla nahlédnout do světa profesionálních tanečníků a zatančit si v představení Svěcení jara. Toto představení mělo úspěch například na České taneční platformě, TANCI PRAHA a v Czech Center New York. V roce 2017se podílela na projektu japonské choreografky Yoshiko Chuma v rámci pražské výstavy Secret Journey světoznámého čínského umělce Aj Wej-wej. Během studia se zúčastnila mnoha workshopů vedených zahraničními tanečníky a choreografy. Nyní studuje prvním rokem na HAMU obor choreografie a nadále se věnuje vlastní tvorbě.