Termíny

8.10. 2016 / 19:30

Informace

*** Choreografická cvičení I. ***

Rovnováha a těžiště v dialogu dvou těl.
Praktické poznámky k pohybovému divadlu.

Koncept a choreografie: Hana Polanská Turečková
Hudba: Jan Bubák
Dramaturgická spolupráce a vizuální esej: Jiří Havlíček
Text: Heinrich von Kleist v českém překladu E.A. Saudka
Scéna a kostýmy: Vladimír Houdek
Světelný design: Pavel Kotlík
Tančí: Jitka Tůmová a Sabina Bočková
Grafický design: Anymade studio
Premiéra: 19.7.2016, Studio ALTA, Praha
Délka: 40 minut

Nové dílo „Choreografická cvičení I.“ je logickým vyústěním čtyřleté spolupráce choreografky Hany Polanské Turečkové a malíře Vladimíra Houdka, v rámci jejichž spolupráci vznikají filmové nebo jevištní koláže malby a tance hledající definici vztahu mezi jazykem obrazového ztvárnění a těla. Dramaturgickým poradcem je zde kurátor a umělec Jiří Havlíček, který se o tvorbu obou umělců dlouhodobě zajímá. Hana Polanská Turečková se zde tentokrát pokouší v návaznosti na geometricko – abstraktní, ale silně symbolickou Houdkovu malbu, analyzovat choreografickou práci ve vztahu k abstraktní formě pohybu vyjevující obsah. V kontextu historie se zde navazuje na pojetí těla jako loutku, kterýžto koncept je silně inspirován mechanistickomystickým pojednáním Heinricha von Kleista z roku 1810 – „Tanečník a loutka“, jež ovlivnilo choreografickou tvorbu např. Michaila Fokina, Oskara Schlemmera a Samuela Becketta. K představení bude vydána brožura s anglicko-českým překladem Kleistova pojednání a s vizuálním esejem Jiřího Havlíčka.

*** pauza 20 minut ***

*** Černé zrcadlo – host Pražský komorní balet ***

Choreografie: Hana Polanská Turečková
Hudba: Vladimír Sommer (Smyčcový kvartet d-moll)
Scéna a kostýmy: Vladimír Houdek
Světelný design: Jakub Sloup
Česká premiéra: 5.10.2014 Stavovské divadlo v Praze
Tančí: Jitka Tůmová, Lenka Bílková, Alena Krivileva, Patrik Čermák
Délka: 30 minut

Existenciální abstraktní balet jako metafora nikdy nepoznaného tajemství života a světa. Choreografie je inspirována obrazem Vladimíra Houdka „Černé zrcadlo“. Spolupráce Hany Polanské Turečkové a Vladimíra Houdka by se dala popsat jako „jevištní či filmová koláž tance a malby hledající definici vztahu mezi jazykem těla a obrazovým ztvárněním“ a je silně inspirovaná modernismem. „Ústředním zájmem tvůrčí dvojice jsou současné možnosti abstrakce, která je vždy procesem, vztahem, abstrakcí něčeho a nikdy nedosáhne vytoužené čistoty a bezvztažnosti.“ Ideu obou umělců podporuje i existencionální kvartet Vladimíra Sommera.